Google pomůže českým firmám na zahraniční trhy, spouští i jednu novinku
21. 5. 2021Bariéry zahraničního obchodu pomáhají bořit internet i digitalizace. Během pandemie navíc roste počet online nakupujících po celém světě. Google ve spolupráci se Svazem průmyslu a dopravy ČR a Asociací malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR) přichází s novým programem podpory exportérů, jehož cílem je pomoci českým firmám s plánováním zahraniční expanze.
Prodejci mají aktuálně historicky nejlepší příležitost vyrazit se svým zbožím za hranice. Online prodeje do zahraničí by se mohly stát jedním z tahounů budoucího ekonomického oživení Česka.
Globální e-commerce trh: Dva biliony dolarů
Internet prolomil bariéry mezinárodního obchodu, v online prostředí se dnes pohybují více než čtyři miliardy lidí po celém světě. Firmy všech velikostí mohou v současnosti exportovat s nižšími riziky a náklady než kdykoliv předtím. Světová obchodní organizace (WTO) očekává v tomto roce sedmiprocentní růst celosvětového exportu. Globální e-commerce trh by pak měl překročit hranici dvou bilionů dolarů.
Pro Česko, které je tradičně otevřenou ekonomikou, u níž export tvoří více než 70 % HDP, představuje zahraniční obchod příležitost, jak znovu oživit ekonomiku po pandemii a její růst. Zatímco mezi lety 2009 a 2019 objem českého vývozu zboží kontinuálně rostl, v loňském roce zaznamenal pokles.
„Česká republika se řadí mezi prvních dvacet nejotevřenějších ekonomik světa. To má samozřejmě velký vliv na růst hospodářství jako celku i na rozvoj podnikání. Exportéři jsou významnými zaměstnavateli, tvůrci hodnot i nositeli technologického rozvoje. Export sice zaznamenal v průběhu pandemie covid-19 citelný pokles, průzkumy ale ukazují, že jeho význam pro českou ekonomiku neklesá a zůstane i nadále důležitým faktorem jejího budoucího růstu,“ vysvětluje ředitel Sekce mezinárodních vztahů Svazu průmyslu a dopravy ČR Lukáš Martin.
Česko evropským premiantem
Česká republika je zároveň evropským premiantem, pokud jde o počet e-shopů na obyvatele. V současnosti je jich v tuzemsku registrováno více než 40 tisíc. Ačkoliv e-commerce je stále na vzestupu, růst tržeb z online prodejů bude dle některých prognóz v příštích letech zpomalovat. Prodejci by se tak měli začít poohlížet i po nových odbytištích v zahraničí.
Více čtěte ZDE.
Zdroj: Komoraplus.cz