Tři kroky k úspěchu, aneb Co je dobré vědět, než se pustíte do digitální transformace
24. 3. 2021S digitalizací se to má podobně jako s vakcínou proti covidu-19. K vakcíně vzhlížíme s nadějí, že nám zajistí lepší zítřky. Stejné preventivní účinky má digitalizace na fungování firem. Ochrání je v horších časech a zároveň pomáhá firmě růst. Ve spolupráci s ERP systémem Solitea Byznys přinášíme tři tipy. Tři body, které byste měli znát, než se do automatizace pustíte.
Digitalizace není nic nového, mluví se o ní řadu let. Inovativnější firmy si už dnes užívají všechny výhody s tím spojené. A ty ostatní? Onemocnění covid-19 je pro ně „nakopávačem“, který tlačí na efektivitu a digitální transformaci výrazně zrychluje.
Přínosy automatizace jsou přitom nezpochybnitelné. Šetříte čas, snížíte chybovost, zvládáte více zakázek, zrychlíte procesy, získáte okamžitý přehled o dění ve firmě. Zkrátka firma funguje daleko efektivněji, což v konečném důsledku přináší žádaný finanční efekt.
Kterých firemních procesů se automatizace týká? Stručně řečeno všech. Účetnictví, mzdy, sklad, logistika, obchod, reporting, výroba, projektové řízení… Solitea Byznys nabízí tři jednoduchá doporučení.
Mějte jedno řídící místo
Jeden systém, ze kterého spravujete všechny firemní procesy, ze kterého řídíte celou firmu. Dostupný každému zaměstnanci, na každé pobočce. Všichni tak vidí jednu verzi pravdy, stejná data. To je základ automatizace. Svěřte hlavní roli jednomu systému.
„Komplexnost je největším benefitem ERP systému. Najdete v něm veškerou firemní agendu. Z jednoho místa tak řídíte celou firmu. Navíc už dávno neplatí, že přístup na data máte jen v kanceláři. Náš Byznys mají uživatelé k dispozici i přes webovou aplikaci. Je to moderní a mocný pomocník pro každou firmu,“ popisuje Roman Vinš, šéf českého ERP systému Solitea Byznys.
Roman Vinš Foto: Solitea
Nejdůležitější jsou pořád lidé
„Má to dva úhly pohledu. Zaprvé ERP systém není samospasitelný. Pokud nedostane správná data, nic vám zpátky nevrátí. A k tomu potřebujete lidi. Druhý pohled na věc je ten, že potřebujete zkušeného partnera, který vám poradí, předá know-how z jiných firem, pomůže nastartovat digitalizaci a je vám k ruce, kdykoliv potřebujete. V našem případě tuto roli plní konzultanti, kteří se o uživatele starají i dlouho po zavedení systému do provozu,“ vysvětluje Roman Vinš za informační systém Solitea Byznys.
Ještě předtím, než se vrhnete na automatizaci ve vaší firmě, nezapomeňte proto zvážit výběr vhodného dodavatele – partnera, se kterým budete spolupracovat.
Zapomeňte na zvyky
„Ale my to tak děláme už dvacet let…“ Jednou provždy zkuste tuhle větu dostat z hlavy. Prostě ji vymazat. Je to často ten největší blok, který firmám brání v modernizaci. „Pustit se do digitalizace chce odvahu. Jde o častý důvod, proč se o digitální transformaci většinou jen mluví. Firma musí opustit procesy, kterých se držela často od svého založení. Roky to přece dělají takto a fungovalo to, tak proč by měli měnit? Logika je jednoduchá, když děláme věci stejně, těžko můžeme čekat jiný výsledek. Je zkrátka potřeba si uvědomit, že změna procesů přinese efektivnější fungování firmy. A tomu musí věřit všichni ve firmě,“ dodává k třetímu doporučení Roman Vinš.
Solitea Byznys
ERP systém s označením Byznys vznikl v roce 1991 v Příbrami pod hlavičkou firmy J.K.R. Z tehdy garážové firmy postupně vyrostl jeden z největších dodavatelů podnikových informačních systémů v České republice s obratem přes 100 milionů korun. V roce 2016 se firma stala součástí holdingu Solitea. Krátce poté se přejmenovala z J.K.R. na Byznys software. K dalšímu milníku došlo v červenci 2020, kdy holding Solitea sfúzoval svých 30 českých a slovenských firem do jednoho celku. Vznikl tak doširoka rozkročený softwarový velikán, který pomáhá živnostníkům, malým i středním firmám, velkým korporacím a také veřejným institucím.
Zdroj: Komoraplus.cz